maandag 29 juni 2015

Geen zin!!

Hoe is het mogelijk zou je zeggen maar.....ik heb even geen zin in bloggen!
In de winter vind ik het heerlijk om 's avonds achter mijn laptop te zitten, een verhaal te maken en om foto's te laten zien, maar nu.....geen zin!
"Moet je zin maken" zei mijn moeder vroeger altijd maar of dat nou de bedoeling van bloggen is.....lijkt me toch niet!
En waarom heb ik geen zin? Gewoon: omdat ik lekker in de zon wil zitten, wil werken in de tuin, wil fietsen of wandelen, lezen, vrienden bezoeken.......alsof ik dat in andere jaargetijden niet doe, maar in de zomer is dat toch een beetje anders......
Op dit moment voelt het een beetje als een verplichting en dat vind ik niet leuk!
Ik voel me bijna schuldig omdat ik niet reageer bij anderen......
En ik vind het zo jammer dat ik dat gevoel krijg terwijl ik er zo van geniet om dit te doen!
Dus.....ik stop er een poosje mee!
Ik heb gelezen dat er meer een "zomerstop" houden dus daarmee ben ik niet uniek!
Ik denk dat ik na de zomervakantie vast en zeker wel weer zin en inspiratie (ook niet onbelangrijk!) krijg maar nu is het even op!
Nog even wat foto's van het plekje waar ik zo van geniet en zo blij van word:

 
Ik word blij van al die papavers die zich vorig jaar te veel hebben uitgezaaid,
 maar het is ook zo sneu om ze er nu uit te halen dus mogen ze nog even blijven tot ze zijn uitgebloeid!
 


Ze zijn er in allerlei kleuren, de éne nog mooier dan de ander. Het staat zo vrolijk en de hommels en bijen zoemen er in rond. Een echt zomers geluid......



                                                                                                Ook in de geraniums.....



                                en op de Knautia macedonica.



                                                         Wat is er in een tuin toch veel te ontdekken: een bij op de aanvliegroute naar de roos.....

 
                                         ....... een vlinder op de reuzenscabiosa..........
 
 
 
Van het uitzicht uit ons keukenraam kan ik ook zo genieten........
 
 
 
..........evenals van de eerste aardbeien uit eigen "moestuin" (lees pot)......
 
 
.......en die eerste die we ,echt waar, heel eerlijk hebben gedeeld!
 
 
 
 
Ik zie deze, niet klimmende clematis (een vaste plant) ook altijd vol bijen zitten......
 
 
 
                                                          ..... en kijk, vol verwondering, naar het mooie "Zeeuws knoopje".
                                                                            Wat een prachtige tekening in zo'n klein bloemetje......


                                                               Ik knip de rozen af om er ook binnen van te genieten........



                                             Eigenlijk hoef ik helemaal niet weg om een vakantiegevoel te krijgen.........



En met dit toetje van vanavond (van de markt, niet uit eigen tuin) wens ik jullie allemaal heerlijke zomerdagen toe. Ik hoorde vanavond dat we ons daar in ieder geval geen zorgen over hoeven te maken!
Geniet van de zomer en ik hoop elkaar weer te kunnen ontmoeten op Blogger!! Tot dan......

31 opmerkingen:

  1. Bloggen is een hobby, dus als het voor nu even niet lukt, moet je daar maar gewoon aan toe geven lijkt mij. Natuurlijk ga ik je humoristische verhalen missen, maar zo hebben we ook weer iets om naar uit te kijken ;-). Ga maar lekker genieten van je prachtige tuin en een naar ik hoop zonnige zomer...de eerste dagen zit je wat dat laatste betreft sowieso goed.

    Ik wens je heerlijke weken en tot gauw. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap het helemaal hoor! Lekker even een blogvakantie. Wat heb je een heerlijke tuin, dat is genieten.
    't is ook niet leuk om een mooie blogpost te plaatsen als toch niemand erop kijkt.
    Geniet van je vakantie en graag tot blogs!
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens je een heerlijke zomer!!
    Hier gaat de deur ook een paar weken op slot;)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hebt echt groene vingers, wat een prachtige tuin denk ik elke keer!
    Jammer dat je er even geen zin in hebt te bloggen. Maar het noet idd geen moeten zijn :-)
    Als je me dit jaar ziet in Hummelo wil ikdat weten hoor !!! Fijne zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En zo heb je zonder zin toch weer een heerlijk stukje geschreven. Ik vind het altijd genieten bij jou. Dus na de zomer moet je gewoon echt weer terugkomen hoor...
    Heel fijne zomerstop en tot later weer...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmmm...lekker dat fruit, en geniet van je mooie tuin!
    Fijne zomer, en tot laterrrrr!
    Groetjes,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier gewenst met je zomerstop! Tot in de herfst!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, dag Trijnie! Het ga je goed deze zomer. Ik zal je missen....



    HAHAHAHA!!!!! HELEMAAL NIET!!! ik kom gewoon een kopje thee bij je drinken, en dan wil ik MIDDEN IN die mooie tuin van je zitten. En dan maak jij daar een foto van en die zet IK dan op MIJN blog! (of nee, doe maar niet, ik zet nooit foto's van mezelf op m'n blog, net als jij.)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Groot gelijk hoor :-)) Het is veels te mooi weer om binnen achter de pc te zitten ;-) je kan beter in die prachtige mooie tuin gaan zitten! Wat een prachtige foto`s! En je uitzicht van je raam. Nou weet ik het zeker! Ik ga die boog en die klimroos gewoon weer terug zetten en mijn droogmolen.. die moet maar een ander plekje krijgen in de tuin :-))

    Ik wens je een fijne zomer toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geniet van je blogvakantie en we zien je wel weer ergens verschijnen:))

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's en gelijk heb je, nu is het tijd om te genieten van het buiten zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's en gelijk heb je, nu is het tijd om te genieten van het buiten zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha lieve Jessie,
    Je hoeft je echt niet te schamen dat je even uitgeblogd en gereageerd bent. Heel velen nemen vakantie, hetzij dat ze op vakantie weggaan of zich aanpassen aan de kindervakantie.
    En ik wil je wel eerlijk zeggen dat ik ook even niet weet hoe ik verder moet. Ik maak nog één log en dan houd ik ook een zomerstop. Er zijn zoveel andere dingen, zeker in de zomer, zoals je zelf ook al zei, waar je maar voor korte tijd van kunt genieten.
    Ik moet overigens wel even zeggen dat ik erg genoten heb van je mooie foto's!
    Ik wens je een hele mooie zomertijd toe en vast wel weer ergens tot lezens!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een mooieeee tuin!en prachtige foto's van je bloemen!
    geniet van je vakantie.groeten uit Belgie van je "stiile"volger Debora

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schitterende tuin heb je toch. De kleuren van de bloemen... ik word er vrolijk van. Ik wens je een fijne zomer toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die papavers zijn zo'n prachtig zicht , zo mooi.
    Dit is echt genoeg om een mooie blogpost te maken .
    Ik ga je humoristisch schrijven echt wel missen hoor, ik hoop echt na de vakantie van jou te horen .
    Geniet van je prachtige tuin en van elkaar en zeker tot blogs
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Groot gelijk om even te stoppen. Doe ik ook.
    Genieten van alle fijne dingen van de zomer. Dat zal best lukken in die fijne tuin van je!
    Tot in het najaar!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier hetzelfde gevoel. Het is ontzettend rustig in blogland en volgens mij ook vroeger als andere jaren. En zeker met dit echte zomerweer schiet het bloggen er bij in. Dan zit je toch veel lekkerder in de tuin onder een parasolletje! Als je dan ook nog zo'n mooie tuin hebt als jij, met prachtige bloeiers (ben verliefd op je roze-paarse papaver!) is het heerlijk genieten van deze tijd van het jaar. Daar zou ik ook liever zitten dan reacties geven (wat ik normaal ook altijd graag doe) op prachtige blogposten die dan jammer genoeg weiniger worden bekeken. Dus ik sluit binnenkort ook even mijn blogdeuren.
    Hele fijne vakantie en we 'zien' elkaar weer na de 'break' (lijkt wel commerciële tv, hihi)!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ook niet ;)

    Geniet van je zomer !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou ik snap het helemaal hoor Trijnie, ik ga ook even met blogvakantie.
    Ik ben nu bezig met de laatste post maar zit hierboven te puffen...ik lijk wel gek ;-)
    Geniet van je sabatical, hihi...ik kom je op andere plekjes vast nog wel tegen!
    Je foto's zijn weer prachtig dus daar heb je geen inspiratie voor nodig.

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijne zomer! Ik stel het op prijs dat je nog tijd vond om een reactie op mijn blog te zetten! Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je ziet dat ik er ook een beetje genoeg van heb, probeer nog wel commentaartjes te geven maar ben er laat mee. Het is nu zo fijn om gewoon buiten te vertoeven zonder achter de computer te zitten. Je hebt ons nog even prachtige foto´s van je paradijsje laten zien.
    Een fijne zomer!
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Niks mis mee, Trijnie, geniet van een heerlijk zomer, maar kom in het najaar toch maar weerom.
    Dit bericht heeft mooie foto's en het ziet er zomers uit.
    Fijne ontspannen zomertijd toegewenst, groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geniet van de zomer, het is prachtig buiten, hoop je na de zomer weer hier te mogen zien!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. P.S. je tuinfoto's zijn prachtig, wat een sprookjestuin!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik snap je helemaal :-) geniet van je vakantie!
    Grtz Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. super mooie foto,s!!
    geniet van je rust:)
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk blogje! bedankt voor het delen (ˆ◡ˆ)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Komt mij niet geheel onbekend voor. Zo heb je een periode dat het bloggen vanzelf gaat en dan ineens is het even genoeg. En als je het gevoel krijgt dat je moet, dat is echt niet leuk. Mooie foto's heb je gemaakt van je prachtige tuin.
    Fijne avond gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen