dinsdag 9 juni 2015

Bed and Breakfast

Haha......dat bed en breakfast hebben ze wel hoor, die eigenaren van mij, maar het is gewoon een bed en ontbijt in een sleurhut en ze moeten alles zelf doen, haha!
Maar mijn eigenaar-vrouw denkt dat ze, als ze sleurhut boven deze post zet, niemand het gaat lezen!

Ik ben trouwens hun luxe caravan....aangenaam....ik heb hang-/leg-/koel-/spelletjes-/handdoeken-/ kasten en een aantal boeken- en schoenenbakken! En als toppunt van luxe heb ik ook nog een badkamer: je kunt je er zelfs in douchen! Alleen kun je dan je tenen niet wassen omdat je er niet in kunt bukken maar dat is effe een bijkomstigheid vind ik zelf!
De man en de vrouw doen dat douchen dus niet hier maar ook op deze plek heb ik tig kastjes voor ze.....maar ze gebruiken er maar 2......veel te onhandig vinden ze dat, tssss!

Verder heb ik nog een serre die ze aan mij moeten vastmaken en dat vinden ze toch een gedoe!
Ze kibbelen er altijd bij.....alsof het zo moeilijk is!
Je hoort alleen maar: "hou die stok nou eens goed vast"...."jaha, die heb ik vast"...grrrxxx, ik krijg die stok er niet in, hoe kan dat nou"........"ja, vorig jaar zei ik toch ook al dat we er een goed systeem van moesten maken"....."ja, daar heb ik nou wat aan, help eens"......"hoe moet ik die stok dan vasthouden"?.... enz, enz, enz....
Maar als alles staat gaan ze lekker in de stoel zitten met een pilsje en een wijntje en zeggen ze tegen elkaar: wat hebben we het toch goed hè. Dus....op een gegeven moment is alles wel weer oké hoor!

Met de vorige sleurhutten reden ze heel Europa door: Duitsland, Italië, Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk (niet met mij dus...) maar altijd  hadden ze wel wat met die dingen!
Zo hadden ze een keer een lekke caravanband op de rondweg van Parijs!! De vrouw stond met de kinderen achter de vangrail en de man moest de band verwisselen....toen dat was gebeurd en ze opgelucht in de auto zaten zei de man op de rondweg van Antwerpen: "ik heb weer een lekke band"!
De vrouw begon te lachen om dat leuke grapje maar helaas..... het was niet leuk en ook geen grapje!
Stond ze later, met caravan en kinderen, aan de kant van de snelweg en de man ging om half 6 op zaterdag nog proberen een nieuwe band te kopen!
En natuurlijk lukte hem dat: de kanjer!
De andere verhalen zal ik u onthouden anders wordt het verhaal te lang maar.....die vorige sleurhutten: ze halen het niet bij mij, dat kan ik u wel vertellen!

Ze hadden me deze dagen gestald in de Achterhoek omdat ze wilden fietsen: het zou mooi weer worden. Mij namen ze bij het fietsen niet mee: ik ben dan een blok aan het been, ik bleef dus rustig in die brandende zon staan!
En nu wil de vrouw natuurlijk, zoals gewoonlijk, allemaal foto's laten zien! Van de mooie omgeving en van wat ze allemaal hebben gedaan en gezien..... ik zou zeggen: ga je gang!



Mooie fietsroutes.....


















Mooie bermen......




Maar goed dat koeien niet kunnen lezen.....


















Hardwerkende boeren......







Mooie wegwijzers......


Prachtige steden met mooie oude straatjes, leuke winkels en uitnodigende terrasjes: Deventer!

 
Zelfs met een onverwachte kermis......die zag je dus overal tussendoor piepen.
 
 




Maar naast die mooie huizen met hun oude gevels hebben ze ook strakke, kleurige moderne gebouwen.....ook mooi!


 
Maar....na het zien van dit bord is de vrouw van plan om dit te gaan worden.......haha.
 
 
 
Niet dus...... ze is van plan om morgen met de kleinkinderen te gaan high tea-en bij mij binnen terwijl ik op de oprit sta.......'t is toch om je rot te schamen!
Blij dat ik donderdag weer naar mijn overdekte hotel ga........eindelijk rust!

25 opmerkingen:

  1. Haha...een post geschreven door een sleurhut...dat heb ik volgens mij in al mijn blogjaren nog nooit meegemaakt. Maar ook jij hebt gevoel, een stel oren en ook duidelijk je grenzen tussen wat leuk en niet leuk is. En ik begrijp je ook nog hihi. Nog ff volhouden, morgen nog een dagje zuchten en gekakel aanhoren en daarna...rust :-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke post weer....een sleurhut...zou ik wel gelezen hebben hoor als dit er boven gestaan zou hebben...
    Toch wel handig, als je die mee kan nemen als je gaat fietsen, wij doen de fietsen op de fietsendrager....;)
    Wel heel leuk voor de kleine kimdjes ook...met oma high tea-en in dat huisje...komt ook vast een postje van...je kunt zo leuk vertellen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaha, wat een leuke post ,heb er van genoten!!
    Lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke orginele post, heb genoten van je verhaal.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke orginele post, heb genoten van je verhaal.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Sleurhut,
    Heel misschien heb je morgen nog geluk dat ze je met rust laten. Het wordt mooi weer, dan gaan ze vast in de tuin High-thea-en. Alleen het woord al. Want zo vaak schijnt de zon niet, dus ze zoeken vast iets onder de boom.
    En zo niet, dan wens ik je heel veel sterkte, nog één dagje en dan mag je weer heerlijk uitrusten in je eigen hotel.
    Ik vind het toch wel tof dat je erg loyaal bent aan je baas-vrouw.
    Veel sterkte de komende zomer, doe maar een beetje lief tegen ze.
    Je hebt trouwens een erg leuk verhaal geschreven, ere wie ere toekomt!
    Ik heb er van genoten.
    En de hartelijke groeten aan je baas-vrouw!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke omgeving om in te fietsen en Deventer is een prachtige stad. Wij komen er ook graag.
    Dat huis op wielen van jullie heeft het maar moeilijk, maar hij komt nog eens ergens, wat heel veel andere onderkomens niet kunnen zeggen :-)
    Veel plezier ervan deze zomer.
    Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zit hier met een glimlach van oor tot oor, jouw kleinkinderen boffen maar met zo`n oma. Niets leukers dan high-tea-en in de caravan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo jullie hebben heerlijk genoten van de mooie dagen. De foto's zijn verrukkelijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's en een heerlijk verhaal om te lezen, ik heb er van genoten.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha, de pratende caravan of moet ik zeggen sleurhut . ( zelfs mijn iPad kent dat woord niet , haha)
    Prachtig verhaal die ik weer met een glimlach heb gelezen .
    Geniet morgen maar met de kleinkinderen ...
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig!!...hoe je het ook schrijft !!...hahahaha.....liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hilarisch en slim om jou een b&b te noemen, ze kent de blogsters een beetje:) Maar een sleurhut is heerlijk, lekker buiten genieten in de zon en prachtige omgeving. Wat een mooie fotopost ook, ik heb genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk dat deze sleurhut helemaal in zijn nopjes is met jullie. Hij komt nog eens ergens, maakt de grappigste taferelen mee met dit super-gezellige en af en toe mopperend stel en speelt zelfs de hoofdrol in een blogpost! Toe maar, dat kunnen de meesten sleurhutten toch niet zeggen. Nee, ik denk dat ie behoorlijk trots is op zijn baasjes. Zelfs als ie thuis op de oprit staat, vergeten ze 'm niet en mag ie het decor voor de kleine baasjes zijn met een high-tea.
    Ik heb genoten van je, heer B&B de Sleurhut. Verwen ze maar weer met een gezellig uitstapje binnenkort!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha leuk verhaal weer. Wij hadden vroeger ook een caravan en als we dan na de hele lange reis eindelijk op de plaats van bestemming aankwamen, moesten mijn zus, broertje en ik echt maken dat we wegkwamen, want dan ging mijn vader de voortent opzetten en dan was ie echt niet te genieten. Er komen weer zoveel herinneringen boven, dat ik nu heel hard zit te lachen.
    Ik begin met mijn man maar niet aan een caravan, hij heeft namelijk ook maar heel weinig geduld, maar ik heb er wel hele leuke herinneringen aan. Veel plezier met je kleinkinderen en de high tea ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ah te laat.. de high tea is al achter de rug.. En al zag je het niet zo positief in, ik denk toch dat een sleurhut juist van een chique high tea een lekker gemoedelijk theekransje kan maken. perfect voor een oma met haar kleinkinderen.. Toch top dat jij je er ondanks alles voor leende en het is vast zo ontzettend leuk geweest dat je baalt dat je nu weer onderdak moet..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldig verhaal is dit, ik heb het met een dikke glimlach zitten lezen en zo krijg ik bijna zin om ook een sleurhut aan te schaffen... Ik denk trouwens dat jij een heel fijn onderkomen biedt aan iedereen die zo'n high tea wil houden. En zeker aan de vrouw met haar kleinkinderen. Dat is vast een heerlijk feestje geworden...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik moest erg om je lachen,sleurhut...ehhhh.bed and breakfast....sorry.
    Je maakt toch wat mee he? Geniet er maar van hoor, je ziet nog eens wat van de wereld zo!
    Groetjes van Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, hier zijn sommige aspecten ook wel bekend...!
    We hadden jarenlang resp. tenten, vouwwagen en caravan.
    Maar toen de dochters de deur uit waren wilde mijn man persé niet meer kamperen.
    Hij vond het eigenlijk nooit echt leuk, was meer ons ding dan van hem.
    Sindsdien huren we cottages, gites, finca's of hoe ze ook maar mogen heten in het vakantieland van dat moment.
    Ook heel leuk en bovendien veel gemakkelijker, maar soms denk ik nog wel eens terug aan de leuke momenten van het kamperen (die vooral plaatsvonden ná dat tentstokken gedoe, ha, ha)
    Leuke post weer, Trijnie!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hahaha ....... wat een schitterend verhaal weer, Trijnie. Ik ben geen kampeerder, maar ik kan me er wel het één en ander bij voorstellen. Mooie serie. Deventer is mooi, hè. Hadden ze de paraplu's niet meer hangen? Vond ik ook zo'n leuk idee. Ik heb van je blog genoten. Fijn weekend. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Onze bed and breakfast is al een paar jaar geleden verkocht, maar als ik je verhaal zo lees dan zou ik zo weer beginnen...
    De high tea op de oprit, dat lijkt me wel iets en dan in het hotel...tussen al die andere sleurhutten...:)
    Heerlijk blogje om te lezen, het schept een vakantiesfeer.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hai Trijnie, ooh begrijp me alsjeblieft niet verkeerd hoor, want ik vind het juist leuk als mensen ook gaan maken, wat ik heb laten zien. Daar doe ik het voor. Ik vind het ook leuk als mensen het op hun blog laten zien, hartstikke leuk juist!
    Maar ik vind het niet leuk als mensen het gaan pikken en het insturen als DIY naar Huisje Kijken, compleet met werkbeschrijving die ze ook gepikt hebben. Daardoor ontstaat er dan een nieuwe rage en dat vind ik niet leuk. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurd is en dan mail ik naar HK en daar krijg ik dan geen enkele reactie op. Zij denken daar echt, die Monica zoekt het maar lekker uit met haar interieurblogje. Dus ik vond het tijd om er nu een keer wat over te zeggen in de hoop dat de HK-fans het ook lezen en nu voortaan gaan nadenken, voor ze hun knutsel naar de HK site mailen.
    Ik vind het wel leuk als mensen geïnspireerd worden en daarmee ook creatief aan de slag gaan, maar wat er telkens gebeurt op HK, dat vind ik gewoon niet netjes en daarom heb ik nu maar gewoon een keer mijn mond opengedaan (ik vind het vaak wel moeilijk om voor mezelf op te komen, maar soms dan moet je wel). Nou, fijne zondag nog Trijnie!! Echt een weertje om binnen te knutselen haha ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Grinnik..... wederom weer een schitterend verhaal
    waar ik behoorlijk van heb zitten genieten :-) Ik heb nog nooit in een caravan geslapen maar wel in in een camper en daar uiteraard ook mee gereden. Is zo'n beetje hetzelfde hihi..... Ik heb echt zitten genieten hier. Mooi die wilde bloemen en daar hou ik ook erg van.

    Groet,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jij hebt mij heerlijk meegesleurd in dit heerlijke verhaal. Prachtige foto's ook!
    Fijne dag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk verhaal, Ja kamperen levert vaak hilarische verhalen op haha, heb genoten van je post en je foto's!
    Liefs, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen