maandag 14 december 2015

ik versierde een man.......

Ik heb een man versierd! Daar was ik vroeger echt niet goed in.....durfde dat gewoon niet!
Stiekem wel verliefd maar dan.....? Ik had werkelijk geen idee!
Ik had niet van die mooie ogen waar ik mee kon knipperen....geen prachtige heupen waar ik mee kon wiegen....geen zwoele stem....nou ja, niks om indruk mee te maken!
Maar nu heb ik er eindelijk eens één versierd......wat zeg ik: zelfs twee!
Kijk maar:

























Die sacherijnige tuinman: ik dacht dat ik hem op deze manier wat op kon vrolijken maar het heeft niets geholpen.......
En die van binnenshuis ziet er ook niet bepaald vrolijk uit!
Maar goed: ik heb een keer een man versierd en dat stemt mij zeer tevreden!  Het was minder moeilijk dan ik dacht......( die van binnen wordt weer van zijn versiersels ontdaan hoor.....was een grapje! )

Ja, ook hier begint het kerstgevoel binnen te komen. Vorige week was ik bij een kerstmarkt en zag daar voor weinig geld vier bellen. Ik vond ze helemaal super!
Ze zijn niet speciaal voor de kerst maar nu kan ik ze daar wel goed voor gebruiken:




























De kerstboom staat hier nog niet maar we hebben 'm vandaag al wel gekocht: nog nooit zo snel klaar geweest! Ik snap er niks van: meestal duurt het lang voor we de "perfecte" boom gevonden hebben en nu waren we binnen een kwartier klaar!
We zijn tegenwoordig zeker sneller tevreden......

In 2013 had ik de kerstboom in een post laten zien en tot mijn verbazing stond ie er daarna al flikkerend op! Geen idee hoe dat kwam, waarschijnlijk een cadeautje van Google. En nog steeds staat ie te schitteren: ik wilde het jullie nog een keer laten zien. Zo grappig!


We hebben dus een kerstboom die niet sober en eenvoudig is maar vol met zeer oude ballen, toetertjes en klokjes.....
Met kerst ben ik niet van het sobere maar van het versieren: heerlijk! Natuurlijk geen zingende of dansende kerstmannen......dat is weer het andere uiterste maar ik vind het heerlijk om het huis gezellig te maken met groen, lichtjes en kaarsen. Het is ten slotte maar één keer in het jaar kerst!
En ook voor de kleinkinderen heb ik wat apart staan: een kerststal van vilt, een draaimolentje met kaarsjes en wat sneeuwpoppen: het is tenslotte ook hun kerstfeest als ze hier zijn!

Verder heb ik vorig jaar twee kerstboompjes gemaakt die ik bij de Violier in Bennekom gezien had. Ik vond ze zo leuk en dacht: die ga ik zelf proberen te maken! Ze staan alle twee op de schoorsteenmantel.


                                                                  Verder veel mos in huis........dat hoort ook zo bij kerst.



























                                                             Wat mooie grijze klokken op de spiegel met wat groen......





                                                                   Een schaal met mosballen mag natuurlijk nooit ontbreken......





                       De mooie houten engel die ik van mijn man kreeg krijgt weer een plaatsje......



De "kroonluchter"wordt ieder jaar weer versierd......


























                                   En op de grote tafel staan mijn oude kandelaartjes die ik al jaren heb: ik blijf ze leuk vinden!



                                                          Ik wens jullie goede feestdagen toe.....met deze tekst in gedachten:





29 opmerkingen:

  1. Haha...leuk verteld weer over je versierde mannen...
    Ik wens jullie ook hele fijne Kerstdagen...geniet ervan.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je het toch weer gezellig verteld. Vooral over de versierde mannen. Het gunstigste is ze lopen niet weg hihi. Gezellig hoor bij je thuis. Hier is helemaal niets wij gaan het weekend naar ons boshuisje en daar wordt vooral buiten veel lampjes opgehangen. Ik wens je een hele fijne maand tot volgens jaar.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig hoor!! Wat een leuke versierde mannen :-)
    Fijne de decembermaand gewenst!
    Liefst
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je zelfgemaakte kerstboompje geweldig....zag zoiets voorbij komen op Pinterest, maar dan met oase , ziet er erg leuk uit. Ook je oude kandelaartjes zijn supermooi!En uiteraard je houten engel, heel bijzonder....
    Fijn gevoel he, dat je nu toch nog een man versierd hebt! Kun je van je bucketlist afstrepen, hihi.
    Fijne dagen !
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt er iets gezelligs van gemaakt, Trijnie!
    En je verhaal is prachtig.
    Mos en groen geeft vaak veel sfeer en dan met de kerstornamenten heb je een mooie sfeer gemaakt.
    Ik wens je nog mooie weken.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die 'toupetjes' van mos, haha. En een vermakelijk verhaal van mannen en versieren...Het is je toch mooi gelukt vroeger, ook zonder zwoele oogopslag, wiegende heupen en al wat je schijnbaar in de arena van versieren nodig hebt om een man te strikken...Jouw man zocht gewoon de échte Trijnie! Humor zie je niet, die beleef je! Dat had ie goed begrepen...
    In je huis heb je een mooie kerst-sfeer gemaakt met lekker veel groen én een flonkerende kerstboom. Zonder boom zou hier ook niet kunnen en wil ik ook niet, maar het mag voor mij wel elk jaar kleiner...Haha, nu heb ik een goede smoes: ik heb nog maar één lichtsnoer over die het doet...(nee, in de winkels zijn ze allemaal uitverkocht!!! tja, mijn kinderen trappen daar natuurlijk nooit meer in).
    Je oude bellen vind ik prachtig! Die zijn idd niet alleen mooi nu voor de kerstdagen...wat een bofbips ben je!
    Geniet lekker van je mooie kersthuis, samen met je dierbaren! Want samenzijn is toch nog altijd het belangrijkste!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat ziet het er gezellig uit bij je. Dit is toch genieten. Ik vind die klokken heel erg mooi. Wat een vondst. Het mos en ander kerstgroen staat ook prachtig en je versierde mannen... wat enig.
    Ook je twee kleine kerstboompjes die je hebt gemaakt zijn super. Kortom, alleen maar sfeerverhogers in je huis. Ik vind het heerlijk.
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je laatste post van dit jaar, begrijp ik uit je tekst?
    Ik zou toch echt gedacht hebben dat je een enorme versierder was geweest vroeger :-)
    Het ziet er mooi uit bij jullie, het setje klokken vind ik prachtig, je kunt ze het hele winter door eigenlijk wel neerzetten.
    Hier thuis geen al te bont gedoe, maar wel veel versieringen en kaarsenhouders, voor mij horen die bij kerst. Normaal zou de kerstboom bij ons al lang klaar zijn, maar we zijn nogal uithuizig geweest, nu wordt het vanavond (hoop ik).
    Geniet van de Kerstdagen met je familie en alle voorbereidingen die erbij horen.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha :) je schrijft je blog bericht echt super grappig! Leuk om te lezen!
    Wat zal het bij jou in huis lekker ruiken met al dat groen en mos! mmm heerlijk..
    Ook hier veel zelfgemaakte kerst stukken en kaarsjes mijn kinderen vinden het altijd zo heerlijk gezellig!
    Die genieten volop van deze tijd met lichtjes en kaarsjes, 's morgens als ze in hun pyama beneden zijn willen ze het liefst dat mama alleen de kerst lichtjes en wat kaarsjes aanzet..
    Genieten!

    Fijne dagen!
    Groetjes van Priscilla
    creatodapris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die mannen mochten willen dat jij hen zou versieren...dan zouden ze absoluut verzekerd zijn van een humoristisch bestaan! Je hebt mooie kerstversieringen in huis. Hier moet de boom nog opgetuigd worden, verder hou ik het denk ik wel redelijk rustig dit jaar.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Trijnie !!!....wat leuk allemaal!!..gezellig hoor...mag ik je laatste plaatje gebruiken voor fb ?..groetjes Ria x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk verhaal over hoe jij heel handig mannen versierd, haha. Mooi sobere decoraties voor de kerst.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw verdiepingen zijn geslaagd hoor!!!
      Mooie sfeer, de boompjes heb ik ook nagemaakt....super leuk idee van de mooie groen winkels....
      Je mos variaties zijn ook prachtig, mos doet het altijd goed!!

      Lieve groet Eefie

      Verwijderen
  13. Ik moet zeggen, je mannen zien er een stuk vriendelijker uit zo hihi....Je kerstboom is prachtig en hoe dat kan die schittering in de lampjes...zo leuk. Ik ben het helemaal met je eens, ik was al bang dat ik de enige ben die nog het huis versierd en dan natuurlijk ook niet met kerstmannen etc. Je kroonluchter ziet er fantastisch uit en ook de kandelaren...de oude bellen zijn perfect en ook de versierselen met mos. Je houten engel is ook heel erg mooi....Ik kan aan je prachtige foto's zien dat jij er ook van geniet....fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is gezellig kersterig bij je met veel groen en mos. En dan die mannen, voor mij zijn het veel te grote griezels om die te willen versieren, je durft hoor.....
    Lieve groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha ik moet weer zo lachen om die kwaadkijker, die heb je al eens eerder laten zien ja ;-)
    Toch geeft dat moshoedje hem wel iets vriendelijks hoor!
    Ik kreeg twee jaar geleden ook zo'n twinkelfoto van Google, toch wel leuk toch?
    Je kerstdecoratie is hartstikke mooi!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je mannen zien er wel leuk uit zo Hi Hi, leuk verhaal.
    Het ziet er gezellig bij je uit.

    Liefs, Marjonel


    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nu maar nu nooit meer denken dat je niet kunt versieren.....dat kun je als de beste....:)
    Moest even nog een keer kijken bij de boom......zie ik ze nu vliegen.....? Maar de boom knippert echt....;)
    Vind je bellen, boom, mos en sfeer super........Genieten.....

    Wens je fijne dagen toe

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. toch eindelijk goed gekomen met jou hahaha
    Gezellige sfeer heb je zeg, super!!
    Fijne dag

    liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach..het is je bij één man ooit gelukt en dat is genoeg toch?
    Het is in ieder geval een lieverd, want een engel krijg je niet iedere dag cadeau:)
    Het ziet er sfeervol uit in huis en tuin bij je, geniet van deze mooie tijd met je gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach..het is je bij één man ooit gelukt en dat is genoeg toch?
    Het is in ieder geval een lieverd, want een engel krijg je niet iedere dag cadeau:)
    Het ziet er sfeervol uit in huis en tuin bij je, geniet van deze mooie tijd met je gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wie kan dat zeggen, twee mannen versieren en geen jaloerse blikken bij thuiskomst. ;) Die zelfgemaakte boom is echt heel erg sfeervol!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja, wat sfeervol is je huis Trijnie. Ik ben ook niet zo van de drukke versieringen maar voor Ernst staat er wel een boompje met bonte ballen, vogeltjes en sneeuwmannen klaar. Daaronder komen de tekeningen die hij van kerstbomen heeft gemaakt. Zo schattig: hij kan nog maar nét rondjes tekenen, dus is een boom een verticale streep met grote rondjes erdoorheen :-)
    Ik wens jullie een mooie Kerst en fijne jaarwisseling!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja mannen versieren, het is je toch maar MOOI gelukt. Die gewichten zijn ook geweldig. zo mooi in contrast met de glimmende kerstballen. Geniet van de fijne kerstdagen en een heel goed en gezond 2016

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bij het lezen van de titel twijfelde ik of ik je post wel zou lezen.. sommige dingen hoeven niet op het net ;-)) gelukkig ben jij een fatsoenlijk vrouwmens en las ik gewoon door. Je hebt idd behoorlijk uitgepakt met de hoeveelheid versiering, toch zijn alle projecten op zich best sober te noemen, mooi! Die bellen vind ik helemaal het einde, mooie vondst!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik dacht even twee mannen versieren mij lukt het niet hoor ,maar nadat ik verder kijkt haha heb je het maar mooi voor elkaar .
    En Trijnie je huis is in gezellige kerstsfeer !
    Fijne feestdagen hoor !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt het goed voor elkaar met je 3 versierde mannen! ;-)
    Gezellig heb je het!
    Liefs en fijne feestdagen, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hahaha die titel was al een mooie binnenkomer! Wat zag je huis er prachtig uit zeg!
    Ik wens je een heel gelukkig en gezond 2016 toe!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen