zaterdag 1 februari 2014

Voor Monica (van het Moonhuis)

Hallo Monica

Ik wil je even wat vertellen: ik ben het huis van het blog vanalleswatinhuisentuin.
Ik was jarenlang een doodgewoon huis: wit op de muren, leuke grenen kasten, bruine lampen, wat verschillende mooie spulletjes her en der geplaatst......kortom: ik vond mijn innerlijk best mooi.
Maar.....sinds mijn baas jouw blog ontdekt heeft is er geen houwen meer aan!!
Ze zag de kleuren op jouw muren en wilde ineens alles GRIJS!!
Nou, dacht ik: ben je helemaal belatafelt, we houwen het gewoon wit hoor! Niks mis mee toch?
Nee hoor, alles moest anders......en dan ook werkelijk ANDERS hoor!
Het begon dus met een grenen kast, die werd GRIJS geverfd. Toen moest de lamp er weer bij passen, want die was bruin.

 
Ze had gelezen dat ze lekker kon kliederen met allerlei troep en dat er dan echt iets leuks tevoorschijn zou komen, en ja hoor, het werd wel wat. Maar..... ook weer GRIJS!

Toen kwam er een grote vaas: had ze ook weer bij jou gezien! En ja hoor: die werd omgetoverd van een onogelijk ding in een prachtige, stijlvolle vaas! Ja, ik snap het wel: als je iets voor 5 euro koopt en het ziet er dan uit als iets van 50 euro.......tja, dan heb je wel eer van je werk!




Maar die baas van mij is dus zo'n ontzettende naäper!! Totaal geen trendsetter: als ze nou eens een muur in de kamer roze zou verven....maar nee hoor. Ze is zo'n slappe trentvolger, totaal geen eigen ideeën!!
Stom hoor, je kunt toch zelf wel iets leuks bedenken! Maar nee....
En weet je, ze zit zelfs op zo'n programma met plaatjes, dat heet Pinterest of zoiets. Zelfs daar heeft ze een onderwerp dat heet.....je zult het niet geloven: MOOI GRIJS IS NIET LELIJK!
Ze lijkt wel helemaal in de ban van GRIJS, zou het de leeftijd dan zijn?
Nou ja, je word er toch niet goed van.
Die andere baas die hier ook woont krijgt er GRIJZE haren van want......wat volgt er nog meer??

 
En ja hoor, ik heb het al weer in de bijkeuken zien staan: potjes, kandelaars, muurvuller, verf......ja dan weet je het wel!
Heeft ze weer bij anderen op een blog gezien dat je daar iets leuks van kunt maken!
En dan denk ik: mens bedenk nou toch zelf eens iets!

 
Maar, ik moet eerlijk  toegeven: jaren geleden vond ze een paar pianopoten en daar heeft ze kaarsenstandaards van gemaakt ( met de kleur GRIJS weliswaar) maar toch.......iets wat ze zelf bedacht had. Is tenminste iets, toch?

 
Eigenlijk wil ik, als huis van die 60 plusser, niet te veel zeuren: ze bedoelt het goed hoor. Maar soms heb ik de indruk dat ze wat doorschiet: zeg nou zelf........moet je dan buiten die winterse wolken ook nog GRIJS maken?

 
Het heeft wel iets verontrustends vind ik of eh.......is dat ook jouw invloed Monica?
 
Hierbij dan de huiselijke groeten van het huis van "vanalleswatinhuisentuin".
(maar wil je misschien voor mij dan een keer iets op je blog zetten in paars of geel? Mijn baas volgt toch wel!!

25 opmerkingen:

  1. Haha....wat een leuke post...ik ben Monica dan wel niet, maar ik heb het toch gelezen hoor!
    En ik wil dat geen naapen noemen hoor...dat heet inspiratie....je geeft er toch je eigen draai aan. Dat is het leuke van bloggen...de ideeen die je uitwisselt. Leuk toch.....

    Je lamp vind ik heel mooi geworden, zo ook je vaas.
    En wat heb je weer leuke spulletjes klaar staan, ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
    Ook leuk je pianopoten...misschien wordt dat wel een trend...wie weet.

    Fijne Zondag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ik kom niet meer bij, dit is echt een hele leuke post over de getransformeerde vazen en lampen, die zien we natuurlijk heel veel voorbij komen in blogland, maar deze post lees ik met een lach op mn gezicht, echt super!! Ik zie gewoon voor me hoe je stiekem een foto van je man maakt, volgens mij zit ie nietsvermoedend een krant te lezen of zo?
    Goed gelukt hoor je lamp en je vaas, het is toch geweldig om met weinig geld iets te maken waar je dan zo blij mee kunt zijn. Dat wil ik graag laten zien op mijn blog, het hoeft allemaal niet zo duur te zijn, het leven is al duur genoeg en ik vind het leuk dat ik anderen er zo mee geïnspireerd heb.
    We hebben al heel vele varianten voorbij zien komen, maar jij maakt er zo'n leuk verhaal bij, dank je wel, zo lief!!
    Dus huis van Trijnie, zeg dat maar tegen Trijnie, maar hier in het Moonhuis komt toch af en toe ook een kleurtje voor hoor ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben het helemaal met je eens Huis! je brengt het grappig maar slaat wel de spijker op zijn kop...
    ik kan geen lamp met tegellijm meer zien, de naam Hoffz komt me mijn neus uit... hoewel het allemaal hele mooie plaatjes zijn, en iedereen natuurlijk vrij is om te doen wat zij wil, wordt het wel allemaal een eenheidsworst momenteel in blogland.
    Maar, omdat jij het zó leuk brengt, wordt het je vergeven hoor ;-)

    Fijn weekend....

    liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Trijnie,
    Oh wat heb je dit vreselijk leuk geschreven. Ik heb het met een heel brede glimlach zitten lezen. Stiekum ben ik het wel een beetje met Debby eens, maar stiekum heb ik toch ook al een lelijke schaal en vaas klaar staan voor zo'n metamorfose. Ik durf er nog niet zo goed aan te beginnen...
    En grijs, daar ben ik ook helemaal fan van...
    Ik wens je een heerlijke zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb ik genoten van je verhaal, we zijn met zijn allen druk bezig… straks komt wel iets anders overwaaien maar nu nog eventjes
    van de muurvuller,tegellijm en beton metamorfoses genieten…. hebben we toch voor een prikje een héél leuke lamp of vaas staan…
    Ik zie dat je ook een chinese vaas hebt klaar staan ??? Héél benieuwd wat je ervan maakt ….
    Ik wens je nog een fijne zondag Trijnie
    Geniet ervan
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha, wat een leuk verhaal heb je er van gemaakt 'huis van Trijnie'. Het is wel zo dat de voorwerpen die je 'baas' te pakken heeft genomen erg mooi geworden zijn! Maar ik begrijp je ongerustheid wel een beetje, want te grijs.........en te veel........(hoe lang blijft het een rage) en dan soms de grijze luchten erbij.........eengevoelvaneenwinterdiplichtval.
    Maar 'huis van Trijnie' vandaag schijnt de zon dus geniet er met z'n drieën van.
    Fijne zondag, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moet bekennen dat ik momenteel ook in de ban ben van al dat grijs, maar manlief wil nog niet echt mee in mijn avontuur. Bij ons is nog alles bruin, met hier en daar al een tintje grijs. Maar wil ik dit echt, ja want ik vind het allemaal super mooi. Ik ben ook een beetje ongerust, want wanneer ik mijn man heb kunnen overtuigen, is de rage misschien al weer voorbij en komt het bruine weer terug (hihi). Ik heb genoten van uw grappig, maar eigenlijk wel juist verhaal, maar toch staat er in de garage een lamp te wachten op de metamorfose.
    Fijne zondag grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi hi prachtig verhaal, ik ben ook van de vergrijsde en sobere kleuren hoor. en daar is bloggen toch ook voor om ideeën bij elkaar op te doen?

    Geniet van de prachtige zonnige zondag!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Trijnie, het is dat hier al van alles grijs was in huis, anders was ik het ook gaan na-apen:)
    Maar inspiratie mag je delen hoor, anders zetten we het niet op ons blog.
    Alhoewel als je paars gaat doen...dan doe ik je niet na, echt niet:)

    Geniet van h je huis...

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha, die Trijnie,
    Wat een ontzettende leuke post. Ik heb het zitten lezen met een grote grijns op m'n gezicht.
    En ik herken veel in het verhaal.
    Sinds ik via het bloggen zoveel leuks voorbij zie komen ben ik ook óm.
    Hier ook al dingen in de kalkverf gezet, met tegellijm geknoeid en met de brander hout bewerkt om het een oud uiterlijk te geven.
    Ach ik zie het als inspiratie. Voor de mensen die het bedenken is het dan alleen maar een pluim op hun hoed dat ze zulke leuke dingen hebben bedacht. En ik zie Monica ook al één van de trendsetters.

    Ik wens je nog een hele fijne zondag!
    Groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig verhaal, huis van Trijnie! Ik moest er echt om lachen om te lezen hoe jouw baas haar draai geeft aan de inspiraties op de bloggen, in het bijzonder bij Monica.
    Soms denk ik wel eens: nu ook eens wat anders. Want ik ben niet van het grijs. En een kleurtje vind ik ook wel mooi. Ik heb niets grijs in mijn huis.
    Maar uiteindelijk haal je overal wel wat inspiratie weg.
    En het is natuurlijk ook wel leuk als je van iets heel goedkoops iets heel duurlijkend kunt maken.
    Huis, zeg maar tegen je baas dat ze best een kleurtje hier en daar mag toevoegen.
    En laat haar verder maar gaan.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo mooi een grappig geschreven .. ik ben het ook wel met debby eens , alleen durft zij het zeggen en ik ben dan weer voorzichtiger , al hou ik ook héél veel van grijs hoor maar er mag best wel een ander kleurtje bij !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke post !!!...Monica zal trots zijn.....liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha geweldig! Grijs is ook mooi (heb het zelf alleen niet echt in mijn huis). Sober verveelt niet snel natuurlijk! En daar zijn al onze blogverhalen toch voor, om inspiratie op te doen!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk, leuk, ik heb ook grijs..tja maar ook bruin en ik ben toch mijzelf..ra ra hoe kan dit? Soms past het gewoon bij je denk je ook niet..en meedoen met de mode..nee hoor veel te ingewikkeld, moet je t later ook weer veranderen. Ik denk als we gewoon ons zelf zijn, met hulp of inspiratie van anderen blijft de wereld toch leuk! Dus mijn advies, lekker doen, maar jezelf niet vergeten.
    Ik zie uit naar de rest.

    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kijk, dit is nou eens verfrissend! Ik heb genoten van het verhaal van je huis. Want je huis heeft wel gelijk! Hoeveel vazen en lampen moeten nog met tegellijm worden ingesmeerd, voor er weer een nieuwe rage ontstaat? Het is prachtig dat je iets heel moois kunt maken van iets lelijks en ook nog eens voor weinig geld (altijd meegenomen in deze tijd), maar ik heb het ook wel gezien nu. Bloggen inspireert enorm, zeker met al die verschillende woonsferen. Maar het begint wel veel op elkaar te lijken, waardoor de diversiteit een beetje verloren gaat. Kies een paar items eruit voor je huis, maar laat het wel jouw thuis zijn. En volgens mij is dat ook wat Monica zelf doet. Heerlijk haar eigen thuis maken, met wat haar aanspreekt. Een heel persoonlijk huis met volgens mij genoeg andere kleuren. En dat maakt het bloggen toch juist leuk, die verschillende woonstijlen. En de leuke verhalen erbij, natuurlijk. Zoals dit geinige verhaal van een huis dat zijn identiteit bewaakt....Super!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig dit blogje! Zoveel inspiratie door al die blogjes en daar je eigen weg in vinden, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig dat je er zoveel inspiratie van krijgt!
    Bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat breng je het leuk :-) een ieder op zijn eigen manier een sfeer neerzetten, dat is toch het leuke van bloggen?

    Lieve groet, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een heel grappige post, je hebt in elk geval genoeg inspiratie van Monica gekregen. Woonblogs kijken vind ik ook leuk, maar er is toch wel heel veel van hetzelfde en erg trendy, zodat we over een paar jaar weer alles willen veranderen omdat het gedateerd is. Hier doe ik dus echt niet aan mee en doe gewoon wat ik zelf leuk vind wars van alle trends.
    Groet,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hé huis van "vanalleswatinhuisentuin"....ga eens praten met het huis van JannysBlog. Volgens mij zouden jullie wel met elkaar kunnen opschieten:-)
    Hoor hier ook vaak dezelfde verhalen.
    Maar och....zolang ze maar van de straat zijn....toch?:-)
    Huis van JannysBlog

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hi hi, wat een leuke post, ik vind hem geniaal. Ik zag net je reactie en ben gelijk gaan kijken. Wat vreemd, want ik kende je blog niet ( dus ik hoop dat je niet dacht, martine reageert niet, dus ze vindt het niets hi hi hi) . Ik vind je schrijfstijl echt leuk. Vanavond ga ik even teruglezen, ik moet nu naar een volleybalwedstrijd.
    Groetjes, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. je brengt een lach op mijn gezicht..heerlijk!
    Ik zag dat ik al in jou bloglijst sta, jij nu ook in de mijne :)
    Fijne dag♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nee...is geen na-apen en die 'baas' van je is gewoon hip...en wil met je tijd meegaan, zo was je ook ooit aan al dat bruin gekomen, en aan dat wit...
    Weer heel mooi geschreven, jij moet een boek uitbrengen...


    BeantwoordenVerwijderen