zondag 13 oktober 2013

Onze "nieuwe" keuken.

 
 
 
Allereerst wil ik laten weten dat ik het zo leuk vind (dankzij Inge van my choise) dat er steeds meer mensen mij gaan volgen! Ik vind het een stimulans om verder te gaan ook al zeg ik steeds dat ik dit gewoon voor mezelf doe. (haha)
De afgelopen weken zijn we druk met verven geweest, wat een klus zeg!
Ik wilde in eerste instantie graag kalkverf, dat vind ik zó mooi! Ik zie de foto's op verschillende blogs voorbij komen en denk dan: ah dat wil ik ook!
Maar toen wij hier 10 jaar geleden kwamen wonen is de hele verdieping met spachtelputz bespoten. Daar kan die verf dus niet overheen en aangezien wij nogal wat muren hebben was het wel heel veel werk om die glad te gaan maken. Nu hebben we het met zeer matte muurverf en krijtverf gedaan.

Maar ik weet niet of één van jullie dat ooit heeft gedaan of misschien plannen heeft om dat te gaan doen......DOE HET NIET!!
Maak het dan maar weer gewoon wit maar GEEN kleur!!
Wanneer je bovenaan een mooie strakke rand wilt maken kom je dus die vervelende bultjes tegen: weg strakke rand. Nou ja, dan doen we het toch even met een dunner penseeltje denk je.....hup tegen het plafond aan !
Daarna met een verfpenseeltje uit de verfdoos van de kleinkinderen en opvullen maar. Leuk werk? Nee dus. Ik was soms in staat om al die penselen door de kamer te gooien en te zeggen: bekijk het maar.
En dan die gaatjes: denk je dat het nu toch mooi egaal is: gaat de zon schijnen en zie je overal witte plekjes, ggggrrrrrr!
Komen de kinderen kijken, zeggen ze:  het moet zeker nog een keer???
Voorlopig mag niemand hier meer komen als de zon schijnt ....dus vandaag is iedereen welkom.
Helaas wil niemand door de regen hier naar toe.

Kortom...een hele klus, maar wij zijn trots op onszelf dat het gelukt is en we vinden het zelf mooi geworden en dat is tenslotte het belangrijkste.


 
 Toen we hier kwamen wonen hebben we 5 meter over de breedte van het huis aan laten bouwen waardoor we een grote eetkamer/keuken hebben. Dat bevalt uitstekend! We schaften gelijk een groot gasfornuis aan waar mijn man (haha) prima op kan koken.

 
 In het midden staat een oud hakblok. Ziet er nu erg netjes uit voor de foto maar is een makkelijke plek om wat op te leggen! En wij zijn niet zo netjes dus ligt er eigenlijk altijd wel wat op. Nu is na het verven alles schoon en netjes opgeruimd, wel heerlijk hoor maar we kunnen niks meer terugvinden want.....anders lag dat toch op de tafel/hakblok/kast?
We zullen zien hoe lang we dit volhouden en wordt het weer rommelig dan laat ik dat jullie toch niet zien! Ha.

 
We hebben een nieuwe eettafel gekocht, 2.20  i.p.v. de 1.85 die we hadden. En we zijn maar met z'n tweeën! Maar we hebben de ruimte ervoor en dan kunnen we met meer mensen wat makkelijker aan tafel zitten.
De stoelen die er bij staan zijn erg hard om lang op te zitten. Een poosje geleden hebben we  nieuwe stoelen van stof gekocht en nu zie ik mezelf over zo'n week of 3 al heerlijk aan de tafel m'n krantje lezen. Wat een luxe, heerlijk!

 
Toen we het huis kochten hebben we samen met het hakblok ook een oude koelkast aangeschaft.
Prachtig is ie! Bovenop kan de klep omhoog en onderin zijn 2 kastjes voor onze drankvoorraad (staat niet helemaal vol hoor, haha) Verder zit ie vol met krassen omdat onze, vorig jaar overleden poes, altijd daar omhoog klom om op het aanrecht te komen.
En omdat ze op het laatst wat oud en krakkemikkig was lukte dat niet meer in één sprong.
Maar dat zijn mooie herinneringen en schuren we natuurlijk niet weg!


 
 
Vroeger was dit de plek voor de achterdeur, ja die heb je dan niet meer nodig dus hebben we er een oud glas-in-loodraam ingezet. Dit is de kant in de keuken....

 
 
......en dit is de kant in de kamer waar de nieuwe boekenkast moet komen. Maar daar later meer over.
 
 
Jammer dat jullie niet de goede kleuren van de muren kunnen zien, dat is me met fotograferen niet goed gelukt. Maar daar hoor ik meer mensen over.
Misschien dat ik de randen van het raam ook nog grijs verf, ik zie dat het op de foto wel heel erg wit is. Maar eerst een paar dagen weg...hebben we wel verdient vinden we.
 
 
Fijne zondag iedereen.
Blijf maar lekker binnen met de kaarsjes aan!
 
groetjes Trijnie



10 opmerkingen:

  1. Wat lijkt mij dat heerlijk, een woonkeuken waar je lekker met z'n allen kunt zitten, dichtbij het fornuis. We hebben er hier jammer genoeg niet de ruimte voor. Wat het verven van de muren betreft herken ik je verhaal, maar ik heb er niet zo'n moeite mee. Hier zag ik ook telkens witte plekjes, die zijn telkens bij ontdekking bijgewerkt en nu is het één geheel. Alleen is de wand van het toilet nog niet helemaal naar mijn zin, er is wat verf doorgelopen naar het plafond dus hier ook geen strakke lijn. Ik overweeg ook om dit nog bij te gaan werken.

    Ik ben benieuwd naar je stoelen, maar dat krijgen we vast nog wel te zien.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om een nieuwe blog te bekijken, het ziet er erg gezellig uit. Ik kom vast nog vaker bij je kijken. Veel plezier met je blog.

    Groetjes, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je al meer volgers hebt...toen ik begon met bloggen kreeg ik een zetje van Monica van het Moonhuis...het gaat nu vast goed komen.
    Een mooie gezellige keuken heb je, wat een mooi fornuis.
    Dat met je muren hadden wij in ons vorige huis ook, je staat dan constant bij te deppen.
    Geniet van je nieuwe keuken, en ik ben benieuwd naar je volgende post.

    Fijne zondag nog, alhoewel fijn...het staat hier al heel de dag te gieten,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks de stress is het resultaat van jullie geploeter toch prachtig! En zo'n ruime woonkeuken is heerlijk! Die had ik in mijn vorige huis ook.. Toen met houten stoelen, tegenwoordig zitten wij ook lekker zacht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja op spachtelputz moet je het wel 2 keer doen.
    Ik weet er alles van ;-)
    En als je dan nog witte stippen ziet moet je gewoon aanstippen.
    Vind het wel heel leuk geworden.
    Ja en dan de rand langs het plafon.
    Ja die krijg je nooit mooi strak.
    Maar daar moet gewoon een beetje doorheen kijken.
    En wat een leuke koelkast heb je .
    Ik heb nog nooit zoiets gezien..

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met zo'n werk dat jullie verzet hebben wordt dat wel straks
    dubbel genieten in je nieuwe stoelen ...ja verven kan soms
    een héél karwei zijn ... maar het is echt supermooi geworden
    amai leuke keuken heb je ...
    lieve groeten
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Trijnie, ook ik kom via Inge op jouw mooie blog terecht en ga je graag volgen.
    Wat hebben jullie een werk verzet, dat wordt genieten straks in jullie sfeervolle leefkeuken!
    Wij hebben sinds 7 jaar ook een leefkeuken met een lange tafel van 2.20 m en wat wordt
    daar veel gebruik van gemaakt, normaal gesproken met z'n tweetjes maar als bijv. de kinderen


    thuiskomen schuiven ze heel graag aan!

    lieve groet Tjits
    en jij bent natuurlijk ook van harte welkom Thuis bij Tjits!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kom gauw een keer koffie drinken in jouw "nieuwe" keuken. Gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen